روستای کوهستانی و خوش آب و هوای قلعه یزدان
دهیاری قلعه یزدان.برنامه ریزی روستایی.شهری

نخستین پایگاه روستایی توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان فیروزه( CBR)در تاریخ۹۶/۴/۲۸در روستای قلعه یزدان افتتاح گردید.حضور بخشدار محترم جناب آقای پورثابت،جناب اقای کرد ریاست محترم اداره ی بهزیستی شهرستان فیروزه و...در این افتتاحیه حضور داشته،این پایگاه جهت شناسایی بهترمددجویان تحت پوشش در راستای خدمت رسانی درست استقرار و افتتاح گردید...روستاهای قلعه یزدان،بنده،علی آباد،ناوشک و....از این پایگاه استفاده می نمایند...




تاریخ: سه شنبه 24 مرداد 1396برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

با سلام و خسته نباشید خدمت اهالی محترم روستا..خواهشمند است با توجه به وجود برخی ساختمانهای کلنگی،تخریبی و خالی از سکنه در سطح روستا ،در راستای جلوگیری از بوجود آمدن خسارات ناشی از ریزش آنها و احتمال حوادث مالی و جانی به خود و هم روستایی های عزیز،هر چه سریعتر نسبت به کوبیدن و مسطح نمودن ساختمانهای مذکور اقدام فرمایید..در صورت هرگونه حادثه ی احتمالی ،طبق قانون تمام عواقب ناشی از آن به عهده ی مالکین؛ وارثان و ...می باشد... با تشکر فراوان.مدیریت بحران دهیاری روستای قلعه یزدان.




تاریخ: شنبه 20 خرداد 1396برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

به اطلاع تمام اهالی روستا می رساند جهت جلوگیری از حوادث احتمالی ریزش و سقوط دیوارها و ساختمانهای تخریبی،کلنگی و خالی از سکنه،هرچه سریعتر مالکین و کسانی که ساختمانهای مذکور در دست آنها بوده و به صورتی وارث آن می باشند اقدام به کوبیدن و مسطح نمودن آن نمایند.زیرا تمام عواقب مالی،جانی و ...در رابطه با ایجاد خسارات به عهده ی صاحب ملک،و کسانی که به طوری وارث و به آن دسترسی دارند می باشد...




تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1396برچسب:ساختمان,تخریبی,,,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

خوشبختانه کنده کاری و لوله گذاری معابر روستای بنده و قلعه یزدان از تاریخ95/10/10(قلعه یزدان95/10/13)شروع گردید و با پیگیری های فراوان  دفتر دهیاری روستا،تمام معابر روستا و بویژه معابر خارج از محدوده ی طرح هادی نیز لوله گذاری انجام گردید.با توجه به گفتگوهای انجام گرفته در رابطه با طرح گازرسانی شهر همت آباد و توابع ،انشائ الله تمام روستاهای بخش طاغنکوه و نیز روستای قلعه یزدان تا پایان سال 96 دارای بهرمندی و استفاده از گاز می باشند.

 

 




تاریخ: جمعه 1 ارديبهشت 1396برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

دفتر دهیاری روستا ی قلعه یزدان در تاریخ95/10/29 در مسیر جاده ی اصلی روستا و در نقاط حادثه خیز و خطرساز اقدام به نصب چراغ چشمک زن نمود.با اینکه دو عدد چراغ نصب و راه اندازی شد اما هنوز هم نقطه ی محل وقوع خطر وجود دارد که با پیگیری و ایجاد اعتبار جدید امیدواریم دوباره اقدام به خرید نمائیم.از تمامی اهالی روستا تقاضا داریم در نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی نگهداری لازم را انجام نمایند.ضمنا اداره ی راه و شهرسازی شهرستان فیروزه و شرکت تعاونی دهیاری های بخش طاغنکوه در امر راه اندازی و نصب چراغ ها همکاری لازم را به عمل آوردند.

 

 

 

 

.




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

امروز به تاریخ95/10/6فرماندار محترم شهرستان فیروزه جناب آقای صالحی،بخشدار محترم بخش طاغنکوه جناب آقای پورثابت،جناب آقای صارمی مدیریت محترم اداره ی آب و فاضلاب روستایی شهرستان فیروزه فرمانده ی انتظامی بخش طاغنکوه جناب سروان زروندی،و مدیران محترم اداره ی ورزش و جوانان؛مدیریت محترم امور منابع ناحیه ی آب نیشابور و...با حضور در مراسم شبی با نهج البلاغه در مسجد جامع روستای قلعه یزدان با سخنرانی فرماندار محترم،مشکلات اساسی روستا بیان و مدیران محترم به برخی از مشکلات جواب دادند.این مراسم بعداز اتمام نماز جماعت مغرب به امامت حجت الاسلام خیاطی،روحانی روستا برگزار گردید.




تاریخ: دو شنبه 6 دی 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در راستای دسترسی اهالی روستا به برخی خدمات دهیاری،دفتر دهیاری روستای قلعه یزدان جهت استفاده ی اهالی از نیمکت در مکانهای شلوغ و در نقاطی که فصل تابستان دارای سایه بوده،اقدام به خرید و نصب نیمکت برای نشستن و استراحت نمود و این پروژه در آبان ماه شروع و به اتمام رسید.




تاریخ: چهار شنبه 24 آذر 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

ثبت نام اینترنتی سرشماری عموم و نفوس و مسکن در دو مرحله تمدید شد.با توجه به اینکه سرشماری اینترنتی از 3مهر95 تا روز24 مهر مهلت داشت،در راستای استقبال مردم ،ثبت نام تمدید و تا روز 27 مهر ماه ادامه یافت و نیز در طی استقبال بیشتر مردم  در ثبت نام اینترنتی ،برای آخرین بار این تاریخ تا 30 مهر ماه تمدید گردید،با اینکه قرار بود سرشماری حضوری به درب منازل از تاریخ 25 مهر آغاز گردد این تاریخ  تا به 28 مهر نیز تمدید شد.از روز 28 مهر ماه 95 سرشماری حضوری شروع و تا روز 28 آبانماه ادامه دارد.




تاریخ: چهار شنبه 28 مهر 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

سرشماری  عموم نفوس و مسکن در سال 1395و بعد از گذشت پنج سال از تاریخ 3/7/95در کل کشور به صورت اینترنتی آغاز گردید .سرشماری توسط ماموران با مراجعه به درب منازل بعداز پایان یافتن مهلت ثبت نام اینترنتی از تاریخ 25/7/95به مدت یکماه آغاز می گردد.اولین سرشماری رسمی ایران در سال1335 و از آن تاریخ به بعد هر 10سال یکبار صورت پذیرفته تا اینکه در از سال 1390 دوره سرشماری هر پنج سال یکبار انجام می گیرد.




تاریخ: دو شنبه 5 مهر 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان




تاریخ: چهار شنبه 30 تير 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

جناب آقای دکتر گرمابی  نماینده ی محترم مردم شهرستان های فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس امروز 11/4/95در جمع مردم شهرستان فیروزه حضور داشتند.در این مراسم بزرگ ملی و جهانی نیز جناب آقای صالحی فر ماندار محترم شهرستان ،جناب آقای حکیم پور معاونت فرمانداریی و تمام مدیران اداری شهرستان نیز به همراه مردم در این راهپیمایی باشکوه شرکت نمودند.دکتر گرمابی در پایان مراسم و در مکان مسجد جامع شهرستان سخنرانی نمودند....حجت السلام فرخاری امام جمعه ی محترم شهرستان در این روز باشکوه نیز حضور داشتند..




تاریخ: جمعه 11 تير 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

بخشدار محترم بخش طاغنکوه جناب آقا ی پورثابت ،جناب آقای مهندس رودی نماینده(فنی و عمران) محترم فرمانداری فیروزه با حضور خود در روستا جهت بازدید و رفع نواقص اجرای طرح هادی از سوی بنیاد مسکن و پیمانکار طرح در تاریخ 5/4/95 حضور به امر رساندند.همچنین جناب آقای ایروانی سرپرست نمایندگی محترم بنیاد مسکن شهرستان فیروزه در روستا حضور داشته و قرار شد برخی از نواقص طرح همچون شکست پل های عابر پیاده و ...از سوی پیمانکار طرح برطرف و پیگیری گردد.




تاریخ: سه شنبه 8 تير 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

فرماندار محترم شهرستان فیروزه جناب آقای صالحی و بخشدار محترم بخش طاغنکوه  جناب آقای پورثابت در شب های قدر(بیست و یکم ماه رمضان 6/4/95) با حضور خود در مسجد جامع روستا ی قلعه یزدان و در بین مردم به عزاداری و دعا خوانی مشغول شده و در این مراسم شرکت نموده،همچنین آقای گرمابی رئیس شورای بخش طاغنکوه نیز در این مراسم آقای فرماندار را همراهی نمودند.




تاریخ: دو شنبه 7 تير 1395برچسب:حضور فرماندار ,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان




تاریخ: یک شنبه 6 تير 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

تعریف سازمان های دهیاری..

آیا میدانستید که به وزارت کشور اجازه داده شده به منظور اداره امور روستاها سازمانی به نام دهیاری با توجه به موقعیت محل با درخواست اهالی و بصورت خودکفا با شخصیت حقوقی مستقل در روستاها تاسیس نماید. بطوریکه این سازمانها نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می گردند.

آیا میدانستید عناصر اساسی سازمان دهیاری ها عبارت است از:

1-    سازمان:دهیاری سازمان است؛ یعنی اینکه دارای اصول،مقررات و سلسله مراتبی است که برای انجام وظایف ویژه ای که در قانون پیش بینی شده است تاسیس می گردد.

2-    محلی بودن:در محدوده معینی همچون روستا باید انجام وظیفه کند که ملاک آن براساس قانون تقسیمات کشوری مصوب سال1364 و اصلاحات بعدی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری ها میباشد.

3-    حقوق مردم: مشارکت و سهم مردم در اداره امور، بطوریکه روستاییان برای اداره امور روستا نمایندگان خود را انتخاب می کنند و در نتیجه دهیاری ها به عنوان سازمانی مستقل و خود مختار ، روستا را مدیریت می کنند.

شرح وظایف دهیاریها

آیا میدانید که وظایف تفصیلی دهیار و دهیاری جهت اداره و حفظ توسعه پایدار روستا براساس قانون شوراها وبا رعایت قوانین و مقررات چیست؟

1-    بهبود وضع زیست محیطی روستا.

2-    کمک به شورا در خصوص بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی، آموزشی و امور رفاهی روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و عملی در زمینه های یاد شده و ارائه آن به مسئولان ذی ربط جهت اطلاع و برنامه ریزی و اقدام لازم.

3-    تشویق روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت.

4-    همکاری با شورا جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستا.

5-    همکاری موثر با سازمان ثبت احوال در جهت ثبت موالید و متوفیات و تهیه آمار مربوط.

6-    تامین اراضی مورد نیاز مرتبط با اهداف و وظایف دهیاری پس از اخذ مجوز قانونی.

7-    همکاری موثر با مسئولان ذی ربط جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی واقع در محدوده قانونی و حریم روستا.

8-    ترغیب روستاییان به توسعه صنایع دستی و اهتمام به ترویج،توسعه و بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی روستا.

9-    اجرای مصوبات شورا.

10- همکاری با نیروی انتظامی و ارسال گزارش پیرامون وقوع جرایم و اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی، حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی.

 11- اعلام فرامین و قوانیندولتی مربوط و پیگیری حسن اجرای آنها.

12- مراقبت و حفظ و نگهداری اموال و تأسیسات عمومی در اختیار دهیاری.

13- همکاری با سازمانها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای ایفای وظایف آنها.

14- مراقبت بر اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه برای تامین بهداشت محیط.

15-ارسال گزارش های درخواست شده به شورا در موعد مقرر توسط دهیار.

16- حضور دهیار در زمان و مکان مقرر و پاسخگویی به سؤالات در صورت تقاضای شورا.

17- ارسال گزارش ماهانه فعالیت های دهیاری برای شورا و رونوشت آن به بخشداری.

18-تهیه تعرفه عوارض با همکاری شورا و ارئه آن به شورای اسلامی بخش به منظور تصویب و طی سایر مراحل قانونی.

19- وصول عوارض مصوب مراجع قانونی و مصرف آن در موارد معین.

20- مراقبت بر وضعیت بهداشتی گرمابه ها، نانوایی ها، قصابی ها، قهوه خانه ها و فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی براساس ضوابط و مقررات مربوط و معرفی اماکن غیربهداشتی به مسئولان ذی ربط.

21- برآورد تنظیم و ارائه بودجه سالانه دهیاری و متمم و اصلاح آن به شورا جهت تصویب.

22- اهدا و قبول اعانت و هدایا به نام روستا با تصویب شورا.

23- فراهم نمودن زمینه ایجاد خیابان ها، کوچه ها، میدان ها، پارک ها، فضای سبز، ورزشی و آموزشی، مراکز تفریحی و مجاری آب و توسعه معابر و پیگیری طرح ها و نظارت بر اجرای آنها.

24- تنظیف و نگهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آبها و فاضلاب و لایروبی قنوات مربوط به روستا و تامین آب و روشنایی در حد امکان.

25- کمک در احداث تأسیسات تولید و توزیع آب، برق و مخابرات و تعیین نرخ آن در روستا تا زمان اقدام مراجع ذی ربط(وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، پست، تلگراف و تلفن و شرکت آب و فاضلاب روستایی).

26-مراقبت بر بهداشت ساکنان روستا و تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون در جهت پیشگیری از بیماری های واگیر.

27-جلوگیری از تکدی گری و واداشتن متکدیان به کار.

28- انجام معاملات دهیاری اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول مقاطعه، اجاره و استجاره.

 29- ایجاد و سازماندهی غسالخانه و گورستان و تهیه وسایل حمل اموات در انتظام امور آنها.

30- اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ روستا از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوار های شکسته و خطرناک واقع در معابر و اماکن عمومی و تسطیح چاه ها و چاله های واقع در معابر براساس مصوبات شورا.

31- همکاری در جلوگیری از شیوع بیماریهای انسانی و حیوانی واگیر و مشترک انسان و دام،اعلام مشاهده اینگونه بیماری ها به مراکز بهداشتی درمانی و دامپزشکی محل یا سایر مراکز ذی ربط ، اهتمام به دور نگهداشتن بیماران مبتلا، معالجه و دفع حیوانات مبتلا به امراض واگیر، بلا صاحب یا مضر.

32- تشریک مساعی با سازمان میراث فرهنگی در حفظ بناها و آثار باستانی روستا و همکاری با مسئولان ذی ربط برای اداره، احداث و نگهداری و بهره برداری از تأسیسات عمومی ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ورزشی و رفاهی مورد نیاز روستا در حد امکانات.

33- صدور پروانه برای ساختمان هایی که در محدوده قانونی روستا ساخته میشوند در چهارچوب ضوابط و استانداردهای اعلام شده دستگاه های ذی ربط، با رعایت مقررات مندرج در آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها موضوع تصویب نامه شماره 4940 مورخ22/2/1355 و سایر مقررات.

34- همکاری با شورای بخش و بخشداری به منظور بررسی و صدور پروانه های کسب.

35- معرفی خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت به سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام و مساعدت به آنها در حد امکانات.

36- همکاری در نگهداری و تسطیح راه های واقع در حریم اراضی روستا از طریق خودباوری اهالی روستا و دستگاه های ذی ربط.

37- مساعدت و همکاری با کشاورزان در جهت معرفی محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی و صنایع دستی روستا در مراکز شهری و نمایشگاه های ذی ربط.

38- پیگیری و مساعدت در جهت ایجاد مؤسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه و مؤسسات فرهنگی.

39-همکاری با واحدهای امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی.

40- گزارش پیشرفت یا عدع پیشرفت فیزیکی طرح ها به شوراو بخشدار و پیشنهاد راهکارهای مناسب برای تسریع در اجرای آنها در جهت اجرای بند(ه) ماده 68 قانون شورا.

41- همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و ارائه پیشنهادهای لازم و تعیین کاربری اراضی واقع در روستا به منظور گنجاندن آنها در طرح هادی و اجرای ضوابط مصوب مربوط با موافقت شورا.

42- مراقبت و اهتمام کامل در نصب برگه قیمت بروی اجناس و اجرای تصمیمات شورای اسلامی بخش و روستا نسبت به ارزانی و فراوانی خواروبار و مواد مورد احتیاج عمومی و جلوگیری از فروش اجناس فاسد شده و معدوم نمودن آنها با هماهنگی مراجع قانونی ذی ربط.

43- همکاری با مراجع ذی ربط در جهت تسهیل دسترسی مردم روستا به آرد و نان مرغوب.

44- پیگیری و ایجاد زمینه نظارت بر امور بهداشتی روستا از قبیل کشتار بهداشتی دام و عرضه گوشت.

45- اجرای مقررات دهیاری که جنبه عمومی دارد و به تصویب شورا و تایید شورای اسلامی بخش رسیده و پس از اعلام برای کلیه ساکنان روستا لازم الرعایه است.

46- پیشنهاد نامگذاری معابر اماکن و تأسیسات روستا به شورا  جهت بررسی ارایه آنها به شورای اسلامی بخش جهت سیر مراحل لازم.

47- شناسایی زمینه های اشتغال و مساعدت در جهت تأمین کار برای افراد جویای کار با همکاری دستگاه های ذی ربط.

48- روستاهایی که دارای طرح هادی مصوب هستند، طرح های عمرانی روستا باید در چهارچوب طرح هادی روستا انجام شود.

برگرفته از کتاب دهیاری و شوراهای اسلامی روستا(مدیر روستا).دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی.




تاریخ: یک شنبه 6 تير 1395برچسب:دهیار,دهیاری,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

اهداف ، برنامه ریزی وبرنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دفتر دهیاری روستای قلعه یزدان از شروع به کار دهیاری جدید،آقای حسن پورجاوید به شرح زیر می باشد: لذا از تمام اهالی روستا،فرهیختگان روستا و تمام کسانی که تمایل به همکاری و کمک در راستای رفع مشکلات ومحقق شدن این اهداف دارند، به دفتر دهیاری روستا مراجعه و یا با شماره 09191461934(آقای پورجاوید-دهیار قلعه یزدان) تماس حاصل فرمایید. بیشتر این اهداف نیاز به کمک مالی داشته، خواهشمند است جهت آبادانی روستا در تمام ابعادعمرانی، فرهنگی و...کمک خود را به دفتر دهیاری روستا، جهت انجام امور مربوط به توسعه روستا،دریغ نفرمائید.

1-پیگیری و اجرای هرچه زودتر طرح هادی روستا، با توجه به اینکه اجرای اولیه طرح با پیگیری های دفتر دهیاری در اوایل سال 1394 وبا اعتبار اندکی شروع شد.

2-پیگیری و اجرای بازنگری طرح هادی روستا در راستای هر چه زودتر افزایش محدوده روستا و رفع مشکلات اهالی روستا در رابطه با ساختمان های خارج از محدوده و ساخت وسازهای بعدی . 

3- پیگیری و اجرای طرح دفع آبهای سطحی (فاضلاب سطحی روان در معابر) روستا.

4-پیگیری در جهت رفع عدم آنتن دهی شبکه های تلویزیونی و رادیویی در سطح روستا با توجه به نیاز مبرم برخی از اهالی.

5-پیگیری و اجرای هر چه زودتر ساخت و ساز دفتر دهیاری روستا،با توجه به اینکه دهیاری روستا دارای ساختمان دهیاری نمی باشد.

6-پیگیری و اجرای فضای سبزویا پارک کودکان در روستاو مجهز نمودن آن به وسایل ورزشی.

7-پیگیری و اجرای ساخت و ساز سالن ورزشی و طرح توسعه ی زمین فوتبال دهیاری روستا.

 8- پیگیری و اجرای طرح توسعه ی گردشگری، فرهنگی و تفریحی مرقد مطهر بابا حسن پرنده(نامه بر امام رضا(ع) ).

9-پیگیری و اجرای طرح ایجاد فضای سبز(کاشت نهال) در دو طرف جاده اصلی روستا به طول تقریبی 5کیلومتر به عنوان طرح نمونه استانی و شهرستانی در ایجاد و نگهداری فضای سبز.              

10- پیگیری و اجرای خرید و نصب نیمکت و ایستگاه اتوبوس در سطح روستا.

11- پیگیری و اجرای خرید و نصب چراغ راهنمایی در مسیرهای مهم و خطرساز جاده اصلی به روستا.

12-پیگیری و اجرای طرح ساخت و ساز نیمه تمام خانه ی عالم روستا.

 13- پیگیری و اجرای طرح نصب باکس زباله در سطح روستا، جهت جمع آوری و دفن زباله ها.

14- پیگیری و اجرای طرح نامگذاری معابر روستا(اسم کوچه ها و...).

15-پیگیری و اجرای طرح توسعه و حصارکشی قبرستان روستا.

16- پیگیری و اجرای طرح توسعه و بازسازی گلزار شهدای روستا.

17-پیگیری در رابطه با اجرای طرح دیوار ساحلی معبر اصلی روستا.(کال روستا)

هرگونه کپی برداری با ذکر منبع و نویسنده الزامیست.




تاریخ: یک شنبه 6 تير 1395برچسب:اهداف,برنامه,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ95/3/23 سامانه ی شبکه دولت برای دفتر دهیاری روستای قلعه یزدان ،توسط همکاران فرمانداری  فیروزه و بخشداری طاغنکوه با حضور در روستا فعال و متصل گردید.با فعال سازی شبکه بیشتر نامه های ارسالی و دریافتی اداری دهیاری به صورتی مستقیم و از طریق این سامانه انجام می گردد.

 

 

 

 

 




تاریخ: دو شنبه 24 خرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ 11/3/95 با تشکیل جلسه در محل فرمانداری ،با حضور فرماندار محترم جناب آقای صالحی،بخشدار محترم بخش طاغنکوه جناب آقای پورثابت و نیز بخشدار محترم بخش مرکزی جناب آقای تاجیک و نیز برخی مدیران ادارات شهرستان همچون اداره ی جهاد کشاورزی،اداره ی منابع طبیعی و...تمام مشکلات و موانع مربوط به گازرسانی روستاهای بخش طاغنکوه و بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفت.در آینده ای نزدیک شروع به کار پیمانکار اداره ی گاز جهت گازرسانی به روستاها در دو بخش شهرستان فیروزه آغاز می گردد.یکی از مشکلات مهم مربوط به این پروژه ی بزرگ،عدم گازرسانی به ساختمانهای خارج از محدوده ی طرح هادی روستایی می باشد که این مهم با رایزنی و پیگیری های فرماندار محترم در حال رفع می باشد.از تمام اهالی روستاهای شهرستان و بویژه روستای قلعه یزدان تقاضا داریم جهت تسریع در انجام طرح تمام توان و همکاری خود را با شروع به کار پیمانکار،به کار ببندند.




تاریخ: سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:گازرسانی,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ 10/3/95بخشدار محترم بخش طاغنکوه جناب آقای حسین پورثابت با بازدید از روستاهای بخش و حضور در روستای قلعه  یزدان، دیدن مشکلات به صورت مستقیم و میدانی و بیان مشکلات از سوی دهیارمحترم آقای پورجاوید،سعی درپیگیری و رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت.همچنین آقای فرشیدی عضو شورای اسلامی روستا در این بازدید حضور داشتند.                                                                           




تاریخ: سه شنبه 18 خرداد 1395برچسب:بازدید,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

تغییرات جمعیت روستای قلعه یزدان طی سالهای مختلف

سال

خانوار

جمعیت

1345

149

649

1355

206

991

1365

237

1228

1375

258

1300

1385

290

1147

1388

340

1266

1389

320

1223

1390

315

1201

1391

308

1130

1392

311

1112

1393

-

1111

1394

-

1102

1395

337

1098

1396

-

1044

 

بعد خانوار در روستای قلعه یزدان طی سالهای مختلف

سال

خانوار

جمعیت

بعد خانوار

1345

149

649

4/3

1355

206

991

4/8

1365

237

1228

5/1

1375

258

1300

5

1385

290

1147

3/9

1388

340

1266

3/6

1389

320

1223

3/8

1390

315

1201

3/8

1391

308

1130

3/6

1392

311

1112

3/5

 

 

نسبت جنسیت در بین گروههای سنی در روستای قلعه یزدان در سال1392

گروههای سنی

تعداد مردان

تعداد زنان

نسبت جنسی

0-4ساله

40

42

95

5-9

49

40

122

10-14

38

36

105

15-19

62

48

129

20-24

79

61

129

25-29

80

53

150

30-34

56

39

143

35-39

37

37

100

40-44

23

19

121

45-49

26

32

81

50-54

20

30

66

55-59

24

26

92

60-64

11

16

68

65به بالا

42

46

91

 

 




تاریخ: سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

 

     واحد تقسیمات کشوری ایران                                         

 

                                                  مسئول                          نهاد                                  مرکز

کشور

وزیر کشور

وزارت کشور

پایتخت

استان

استاندار

استانداری

مرکز استان

شهرستان

فرماندار

فرمانداری

مرکز شهرستان

بخش

بخشدار

بخشداری

مرکز بخش

دهستان

دهدار

دهداری

مرکز دهستان

شهر

شهر

شهرداری

ندارد

روستا

دهیار

دهیاری

ندارد

 




تاریخ: سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

پروزه ی نامگذاری معابر روستا(اسم کوچه ها،تابلو معابر)با پیگیری های فراوان از طرف دفتر دهیاری روستای قلعه یزدان در چند ماه آخر سال 93،هم اکنون در تاریخ 17/11/93 به مدت سه روز در سطح روستا و در بیشتر معابر اصلی روستا که قابل دسترسی بوده اند نصب گردید.در کل سطح روستا شش خیابان اصلی به نامهای خیابان ساحل،ایمان،کوشش،باباحسن،امام رضا(ع)،و خیابان بهار طراحی شده است.چهار خیابان در سمت راست ورودی روستا و دو خیابان در سمت چپ روستا نامگذاری شده اند.جمعا 48 تابلو در سطح روستا نصب و نامگذاری شده است.در حال حاضر بیشتر کوچه ها دارای اسم بوده و با توجه به تغییرات صورت گرفته در بافت روستا در سالهای آخر و برخی کوچه های تازه شکل گرفته نصب این تعداد تابلو در سطح روستا برای راهنمای کوچه ها و روستا کفایت می کند. همچنین یک تابلو بزرگ در اول ورودی روستا (قبل از بهداشت و مخابرات)جهت راهنمایی و دسترسی به خیابانها در سمت راست و چپ روستا طراحی شده است تا برای رفتن به خیابان مورد نظر درست حرکت نمائیم. 

 نام خیابان ها و کوچه های روستا 

1-خیابان شهید رحمت الله قلعه یزدانی(خیابان ساحل) ورودی روستا از اول بهداشت تا مسجد جامع و به سمت کال صدراباد و...

نام کوچه ها:

1-ساحل2

2-ساحل4

3-ساحل1/4

4-ساحل6

5-ساحل8

6-ساحل 10

7-ساحل1

8-ساحل12

9-ساحل14

10-ساحل2/14

11-ساحل1/14

12-ساحل4/14

13-ساحل3

2- خیابان روبروی قبرستان- (خیابان ایمان)

نام کوچه ها:

1-ایمان1

2-ایمان3

3-ایمان1/3

4-ایمان 2

5- ایمان 5

3- خیابان مسجد جامع به سمت دهنو وبابالنگر(خیابان باباحسن)

نام کوچه ها:

1-باباحسن2

2-باباحسن1

3-باباحسن3

4-باباحسن4

4-خیابان ورودی روستا-پشت مخابرات تا آخر (سرکوه).(خیابان امام رضا(ع) )

نام کوچه ها:

1-امام رضا1

2-امام رضا2

3- امام رضا4

4-امام رضا3

5-امام رضا6

6- امام رضا5

7-امام رضا8

5-خیابان  مابین امام رضا4 و امام رضا6(خیابان بهار)

نام کوچه ها:

1-بهار1

2-بهار2/1

3-بهار2

4-بهار3

5-بهار4

6-بهار6

6-خیابان شهید علی اکبر تقدسی نژاد(خیابان کوشش) خیابان پهلو خانه ی عالم به سمت مسجد حضرت ابوالفضل(در قلعه)

نام کوچه ها:

1-کوشش1

2-کوشش2/1

3-کوشش2

4- کوشش1/2

5-کوشش3/2

6-کوشش5/2




تاریخ: سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

امروز در 95/3/4 در محل فرمانداری شهرستان فیروزه با حضور آقای حکیم پور معاونت فرمانداری،بخشدار محترم طاغنکوه آقای پورثابت ،مدیریت محترم اداره ی بهزیستی شهرستان فیروزه آقای کرد ،آقای ابراهیمی کارشناس شورای توانبخشی و نیز دبیران شورای توانبخشی و تسهیل گران میانی اداره ی بهزستی و...جلسه ی رسمی شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه ی شهرستان تشکیل گردید.بعداز قرائت قران کریم،اقای کرد به طور کلی مسایل مربوط به شورای توانبخشی ،موفقیت ها،مزیت ها،مشکلات و برخی کاستی ها را در راستای هر چه بهتر اجرا شدن و کمک به مددجویان اداره ی بهزیستی شهرستان فیروزه بیان نمودند.در این جلسه مدیریت محترم اداره ی ثبت احوال شهرستان آقای ترابیگان با حضور در جلسه و بیانات خود  جهت کمک بهتر به مددجویان مطالبی را مورد بیان قرار دادند.برخی از کارهای صورت گرفته در سال 94 که شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه ی شهرستان فیروزه در سطح روستاها با تسهیلات صندوق وابسته به شورای توانبخشی انجام و نیز برای مددجویان و معلولین شهرستان شغل ایجاد نموده به صورت تصویری در جلسه نمایش و بیان شد.شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه در هر روستا تشکیل شده از رئیس شورای توانبخشی،دبیر شورای توانبخشی،توانیار سلامت شورای توانبخشی،نماینده ی معلولین،معتمد محلی،که این شورا در شهرستان در روستاهای مرکزی و با جمعیت بالا با عنوان مرکز شورا و برخی از روستاها به صورت اقمار تحت پوشش روستای مرکزی قرار گرفته،همچنین در شورای توانبخشی فردی با سمت تسهیل گر محلی و نیز در خود اداره تسهیل گران میانی جهت انجام امور فعالیت دارند.در پایان جلسه تمام دوستان نقطه نظرات خود را برای اجرای بهتر امور مربوط به شورای توانبخشی بیان  و نیز بخشدار محترم و معاونت محترم فرمانداری جهت سهولت در انجام امور مطالبی را مورد توجه قرار دادند.از تمام دوستان و خیرین گرامی شهرستان تقاضا می شود جهت هرگونه کمک در رابطه با رفع مشکلات مددجویان و معلولین تحت پوشش اداره ی بهزیستی شهرستان فیروزه به اداره ی بهزیستی مراجعه نمایند.                                                                                            




تاریخ: سه شنبه 4 خرداد 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه ی فعالیت کشاورزی و دامپروری  که از سوی نظام صنفی کشاورزان شهرستان فیروزه مورد قبول می باشد :

1-سند یا قولنامه ی زمین کشاورزی

 2-کارت ملی و شناسنامه

3-سه قطعه عکس

4-تاییدیه جهاد کشاورزی و شورای اسلامی روستا.

برخی از مزایای پروانه ی فعالیت کشاورزی به شرح زیر می باشد:برخورداری از بیمه ی تکمیل درمان؛برخورداری از خدمات آموزشی و مشاوره ای؛ضمانت در دادگستری؛اعتبار در بانکها در دریافت تسهیلات و...شماره ی تماس نظام صنفی 43524300




تاریخ: جمعه 31 ارديبهشت 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

درروز دوشنبه به تاریخ 20/2/95مراجعه به فرمانداری فیروزه و دیدار با فرماندار محترم جناب آقای صالحی؛مشکلات مهم روستا بازگو و پیگیری های لازم جهت رفع مشکلات مورد توجه قرار گرفت.یکی از مشکلاتی که نیز مورد توجه فرماندار محترم می باشد رفع عدم آنتن دهی شبکه های تلویزیونی و رادیویی در روستای قلعه یزدان می باشد که این مهم به علت کمبود اعتبار و اعتبار بالا در حال پیگیری می باشد.




تاریخ: جمعه 31 ارديبهشت 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

جلسه ی ماهانه ی اردیبهشت دهیاران بخش طاغنکوه به تاریخ 25/2/95در محل بخشداری با حضور حداکثر دهیاران برگزار گردید.در این جلسه آقای پورثابت بخشدار محترم طاغنکوه نکاتی را در رابطه با بخش و نیز مدیریت بهتر دهیاران در روستاها و همچنین جمع آوری و دفع زباله ها،ساختمانهای خارج از محدوده و...مد نظر قرار دادند.حضور آقای ساداتیان رئیس اداره ی برق شهرستان فیروزه نیز در جمع دهیاران با پرسش و پاسخ در رابطه با مشکلات مربوط به برق روستاها نیز مورد توجه  قرار گرفت.همچنین همکاران مربوط به نظام صنفی کشاورزان فیروزه با چگونگی صدور پروانه فعالیت کشاورزی و فواید استفاده از آن را شرح دادند... 




تاریخ: جمعه 31 ارديبهشت 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

بهترین و مهمترین اصل در کنترل تب برفکی؛رعایت اصول قرنطینه ای است.عدم خرید دام از بازار دام به قصد نگهداری در گله،جلوگیری از جابجایی دام از مناطق آلوده به سایر مناطق،جلوگیری از ورود سایر دامداران به دامداری و حتی المقدور پرهیز از ورود وسایل نقلیه به دامداری،استفاده از لباس و چکمه ی مخصوص دامداری.

واکسیناسیون گاوها هر 4ماه یکبار و در مورد گوسفند بصورت سالانه باید انجام گیرد.عامل تب برفکی ویروسی است که می تواند در محیط سرد برای مدتها باقی بماند.

ویروس تب برفکی از طریق شیر،بزاق،ادرار،مدفوع و منی حیوان مبتلا به میزان فراوان از بدن دفع  شده،باعث آلوده کردن محیط و سایر حیوانات می شود.ویروس تب برفکی از طریق هوا تا مسافت های طولانی گسترده شده باعث انتشار بیماری می شود.بدنبال ویروس تب برفکی به  بدن دام،تب بالا رفته(40تا41درجه سانتیگراد)،بی اشتهایی،کاهش تولید،ترشح فراوان بزاق و کش آمدن بزاق از دهان و ظهورتاول در مخاط پوزه،زبان،دهان و پستان رخ می دهد.از تمام دامداران عزیز خواهشمندیم تمام نکات بهداشتی را رعایت نموده و هرچه زودتر اقدام به واکسن دامهای خود نمایند.




تاریخ: جمعه 31 ارديبهشت 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

همایش روز شوراها در روز پنجشنبه95/2/9 در محل سالن شهدای دانش آموز شهرستان فیروزه با حضور شوراهای شهر و شوراهای روستا برگزار گردید,,فرماندار محترم شهرستان جناب آقای صالحی در جمع تمام شوراها حضور داشته و با سخنرانی و تقدیروتشکر از شوراها این روز بزرگ را به تمام خدمتگزاران عرصه ی روستا و شهر تبریک گفت ,,همکاری و همیاری تمام مسولین را در راستای پیشرفت شهرستان خواستار شدند,,در این همایش امام جمعه ی محترم شهرستان حجت السلام فرخاری نیز با سخنرانی ,فعالیت شوراها و بویژه شوراهای محترم روستاها را مورد تمجید قرار دادند و ,,,در این همایش معاون محترم فرماندار جناب آقای حکیم پور و رییس شورای شهر و...حضور داشتند...




تاریخ: یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

اولین جلسه ی ماهانه ی دهیاران بخش طاغنکوه  در سال 95،در تاریخ 25/1/95 در محل بخشداری با حضور بخشدار محترم آقای پورثابت برگزار شد.در این جلسه مهندس توکلی مسؤل امور پژوهشی و فن آوری اداره ی محیط زیست استان نیز حضور داشته و اطلاعات لازم را در رابطه با طبیعت،عدم شکار حیوانات و پرندگان و مهمتر از همه آموزش و فرهنگ سازی به مردم را بیان نمودند.در این جلسه نیز از شبکه ی بهداشت شهرستان حضور داشته و توضیحاتی در رابطه با رعایت بهداشت محیط در روستاها مورد بررسی قرار گرفت.بخشدار محترم با شروع سال جدید  برخی نکات مربوط به اداره ی بهتر روستاها را در جلسه بیان نمودند....




تاریخ: پنج شنبه 26 فروردين 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

مبارزه با سن غلات را جدی بگیریم...با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه می توانیم از کارشناسان و مهندسین جهت آشنایی با سموم و چگونگی مبارزه با سن و جلوگیری از  دست دادن گندم و جو و نیز افت محصول و دیگر خسارات اگاه شویم...از تمام کشاورزان عزیز تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به سمپاشی غلات خود اقدام نمایند...




تاریخ: پنج شنبه 19 فروردين 1395برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

حضور پر رنگ مردم عزیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی(دهمین دوره)و انتخابات خبرگان در تاریخ۷ اسفند ۹۴ دوباره عظمت ملت و کشور ایران را در عرصه ی جهانی به نمایش کشید.با توجه به اینکه این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی,تعداد داوطلبین نمایندگی در شهرستان نیشابور و فیروزه بالا بود(۲۵نفر)شوروشوق مردم و حضور آنها در جریان انتخابات و در مدت زمان تبلیغات بسیار با انگیزه و با جنب و جوش بود.ادامه دارد....




تاریخ: سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ ۱۱/۲۵ در محل اداره ی بهزیستی شهرستان فیروزه جلسه ی شورای توانبخشی (cbr)با حضور خانم مقدم و تسهیل گران روستاهای قلعه یزدان,نصراباد و...برگزار گردید.طی این جلسه گزارش جز به جز تمام  مشکلات توانجویان روستاهای ذکر شده بازگو و در راستای رفع مشکلات آنها تصمیمات مربوطه گرفته شده و جهت دسترسی توانجویان به تسهیلات صندوق شورا ,بر اساس نیاز و مشکلشان   گفت و گو و تصمیم گیری شد...با توجه به اینکه تمام توانجویان نیاز به تسهیلات داشته و جهت رفع برخی از مشکلات مالی آنها ...ادامه دارد




تاریخ: دو شنبه 25 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

۱_تمام موفقیت های عظیم بر پایه ی شکست بنا شده اند.(فلورانس اسکاول شین)

۲_تمرکز وسادگی یکی از اصول راهنمای من در زندگی است.(استیو جابز)

۳_هرجا مهربانی و محبت باشد زندگی جاریست, و می توان زندگی را زندگی کرد... 

۴_به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد... 

۵_قلب خود را از کینه ی دیگران پاک کن, تا قلب آنها از کینه ی تو پاک شود... (امام علی ع)

۶_یکی از بزرگترین آزادی های ذهنی این است که اصلا اهمیت ندهید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند... 

۷_دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی است که رو به آسمان دعا می کنند... (کوروش کبیر)

۸_گناهی که مانع استجابت دعا می شود و زندگی را تیره و تار می کند, نافرمانی از پدر و مادر است... (امام صادق ع)

۹_افراد موفق اهل مطالعه هستند...

۱۰_محبت و بخشش انسان را آرام و عاشق نگه می دارد...

۱۱_گناهی که مرگ را شتاب می بخشد,قطع رابطه با خویشان است.(امام صادق ع)

 ۱۲_هر قدر پاکیزگی بیشتر باشد خداوند عمرت رابیشتر می کند.(رسول خدا ص)

 ۱۳_پاکیزگی و نظافت از اخلاق پیامبران است.(امام رضاع)



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ ۱۱/۲۰(سشنبه)خوشبختانه با بارش برف رحمت الهی در بیشتر شهرستان های استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان فیروزه, خوشحالی تمام شهروندان و بخصوص تمام اهالی ساکن در روستاها را موجب شد. با توجه به اینکه بیشتر اهالی شهرستان فیروزه در سطح روستاها ساکن بوده و یکی از مهمترین شغل ها ی شهرستان کشاورزی و کشت و کار در این بخش می باشد امید تمام کشاورزان به بارش برف و باران الهی می باشد. انشاالله و به امید خدا سالی پر باران برای تمام کشاورزان خواهیم داشت. بارش برف در برخی نقاط روستای قلعه یزدان به علت اینکه بارش همراه با وزش باد بوده به ارتفاع سی سانت رسید. 




تاریخ: سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

به اطلاع تمام اهالی روستا می رساند جهت جلوگیری از خسارات و هزینه های ناشی از آتش سوزی, زلزله,  سیل و... به منازل مسکونی و... حتما به دفاتر بیمه مراجعه نموده و ساختمان های خود را بیمه نمایند.. یقینا بیمه  در برابر چنین حوادثی از مشکلات مالی بعد از وقوع حادثه می کاهد... 




تاریخ: شنبه 17 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

شبکه های تلویزیونی و رادیویی در برخی نقاط روستای قلعه یزدان و بویژه در معبر اصلی روستا(کال روستا به سمت دهنو و صدرآباد)بدون دسترسی می باشد. این مشکل از قدیم الیام در سطح روستا وجود داشته و متاسفانه برخی از اهالی روستا از پخش و دریافت شبکه های تلویزیونی صداوسیما محروم بوده و هستند. این موضوع مهم از سال۹۳توسط دفتر دهیاری روستا در حال پیگیری می باشد و نیز از سوی صداوسیمای استان خراسان رضوی  در حال بررسی و پیگیری در جهت رفع این مشکل می باشیم. یکی از دلایل مهمه عدم دسترسی به شبکه های تلویزیونی در روستا, قرار گرفتن روستا در حصار ارتفاعات و بخصوص قرارگیری برخی مسیرها در سطح پایین و گودی می باشد. با پیگیری های فراوان دفتر دهیاری این مهم با تامین اعتبار از سوی استانداری و فرمانداری شهرستان قابل رفع می باشد. مشکل عدم آنتن دهی شبکه های تلویزیونی در روستای قلعه یزدان در لیست مشکلات مهم شهرستان ثبت شده و انشاالله با تامین اعتبار از سوی صدا و سیمای و.. .. برطرف می گردد. (این مشکل در ردیف بودجه های عمرانی می باشد)




تاریخ: شنبه 10 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

آیا تا به حال  توانسته ایم درک کنیم که علت مهاجرت بعضی روستاییان به سطح شهرها چه بوده..آیا می دانیم چرا در برخی روستاها تغییر کاربری اراضی برای چه صورت گرفته ومی گیرد...؟آیا علت تغییر کاربری (چه تغییر کاربری قانونی و چه غیر قانونی)را باید به عدم آگاهی و تجاوز روستاییان به اراضی دانست...؟متاسفانه یکی از مهمترین دلایل تغییر کاربری اراضی در سطح روستاها(چه اراضی کشاورزی و چه طبیعی)کمبود زمین در محدوده ی قانونی روستا(با توجه به نقشه ی طرح هادی)و بافت قدیم برخی روستاها برای ساخت وساز قانونی,اصولی و با برنامه مسکن روستایی می باشد.اهالی روستایی که برای ساخت و ساز مسکن زمین کافی و مناسب در بافت قدیم روستا نداشته و ندارند و نیز باتوجه به اینکه بافت قدیم روستا از لحاظ رفت وآمد و عرض برخی معابر دچار مشکل می باشد یقینا نیاز مبرم و اساسی داشته و دارند که در حاشیه ی روستا و نیز برخی اراضی کشاورزی به اندازه ی منزل مسکونی دست به تغییر کاربری برای نیاز اولیه ی خود یعنی داشتن سرپناهی برای زندگی می زنند.تغییر کاربری که جهت ساخت و ساز مسکن روستایی از سوی برخی روستاییان صورت می گیرد درست است که باید قانونی و با مجوز باشد اما مسؤل اینکه روستاییان جهت ساخت و ساز نیاز به زمین در حاشیه ی روستا دارند کیست...؟روستایی که محدوده ی قانونی ساخت و ساز در اطراف آن به پایان رسیده و اهالی جهت رفع نیاز اساسی خود به زمین نیاز دارند چطور می توانند در روستا بدون سرپناه زندگی کنند و به شهرها مهاجرت نکنند...؟چرا روستایی که اهالی آن نیاز مبرم و اساسی به زمین برای ساخت و ساز دارند قانونی و اصولی به آنها زمین واگذار نمی گردد تا برخی مشکلات بعد از ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز, عدم دسترسی به امکاناتی همچون برق و آب و نیز در برخی موارد تخریب صورت نگردد..آیا واقعا روستانشینان که در محدوده ی قانونی روستا زمین برای ساخت و ساز ندارند علت تغییر کاربری و مهاجرت می باشند..؟و ادامه دارد...




تاریخ: دو شنبه 5 بهمن 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

در تاریخ۱۰/۲۹جلسه ی مشترک دهیاران بخش طاغنکوه و بخش مرکزی و نیز رؤسای شوراها,,,جلسه ی فصلی,,, در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان جناب آقای صالحی و همچنین بخشدار محترم بخش طاغنکوه جناب آقای پورثابت و بخشدار محترم مرکزی جناب آقای تاجیک برگزار گردید.فرماندار محترم با اشاره به انتخابات  پیش رو,,,انتخابات مجلس و خبرگان رهبری,,,انتخابات سالم و بی طرفانه از سوی تمام دستگاههای دولتی شهرستان, همکاری و تعامل تمام دستگاهها در پیشرفت شهرستان را بازگو نمودند...




تاریخ: جمعه 2 بهمن 1394برچسب:جلسه,دهیاران,,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

 با توجه به اینکه شبکه ی آبرسانی آب شرب روستا فرسوده و در سطح روستا در دو سال اخیر آبزنی زیاد بوده..خوشبختانه طرح توسعه و لوله کشی و تعویض تمام خطوط شبکه آب روستا از بهمن ماه سال ۱۳۹۳شروع شد و تقریبا در مهرماه سال ۹۴به پایان رسید..هزینه ی طرح مربوطه که مجری آن اداره ی آب و فاضلاب روستایی شهرستان فیروزه بوده تقریبا بالغ بر چهار میلیارد ریال بوده است.امیدواریم با توجه به خشکسالی های آخر و کاهش بارندگی در سطح کشورمان و بویژه در استان و شهرستان خودمان,تمام خانواده ها در مصرف درست آب شرب,صرفه جویی های لازم را در جهت پیشگیری از کمبود و کاهش آب رعایت نماییم...




تاریخ: یک شنبه 20 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان

معارفه ی بخشدار جدید طاغنکوه و تقدیر وتشکر از بخشدار ثابت در تاریخ ۲۵/۹/۹۴در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور فرماندار محترم جناب آقای صالحی و مدیران اجرایی شهرستان برگزار گردید.جناب آقای حسین حسین پورثابت به عنوان بخشدار جدید و به جای آقای تابش بخشدار ثابت معرفی گردید....




تاریخ: دو شنبه 14 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط حسن پورجاوید.دهیاری قلعه یزدان
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 23203
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content